menu

Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016

Όταν δεν υπάρχει χρόνος για ασκήσεις

Πολλές φορές η διαχείριση του καθημερινού μας χρόνου μας οδηγεί σε παραμέληση σημαντικών δραστηριοτήτων. Μια από αυτές είναι η επανάληψη των ασκήσεων λογοθεραπείας που έχουν χορηγηθεί στο παιδί μας από τον θεραπευτή του. Η επανάληψη αυτή, όχι απλά βοηθάει στην ταχύτερη απόκτηση νέων γνώσεων, αλλά ενισχύει την γενίκευση της νέας γνώσης. Αυτό από μόνο του την καθιστά απαραίτητη. Ωστόσο δεν πραγματοποιείται πάντα, γεγονός που οδηγεί πολλές φορές την θεραπευτική προσέγγιση σε πιθανή στασιμότητα. Παρακάτω δίνονται κάποιες δραστηριότητες από τις οποίες ένα παιδί μπορεί να ενισχύσει τομείς που απαιτούν  βελτίωση και πιθανώς αποτελούν μέρος της στοχοθεσίας του αλλά ταυτόχρονα προσαρμόζονται πάνω σε απλές καθημερινές ενέργειες που όλοι οι γονείς κάνουν. 

1) Το γεύμα (Ενίσχυση Μνήμης - Οπτικής προσοχής) Όταν μαζεύουμε τα πιάτα, τα ποτήρια κ.τ.λ. από το μεσημεριανό δείπνο μπορούμε να ξεκλέψουμε 5 λεπτά για να ενισχύσουμε την μνήμη του παιδιού μας. Η λύση είναι απλή. Του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του και αφαιρούμε κάποια από τα αντικείμενα που βρίσκονταν πάνω σε αυτό. Έπειτα του ζητάμε να ανοίξει τα μάτια και να μας πει τι λείπει. Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να γίνει και όταν στρώνουμε το τραπέζι. Σε αυτή την περίπτωση ζητάμε να μας πει τι έχει προστεθεί σε αυτό. 

2) Η πολυθρόνα της φαντασίας (Περιγραφικός Λόγος - Αφηγηματικός λόγος - Φαντασία) - Όταν χαλαρώνουμε μετά το γεύμα μας ή κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να έρθει δίπλα μας. Ονομάζουμε το μέρος που κάθεται "θέση της φαντασίας". Έπειτα του ζητάμε να φανταστεί πως είναι κάτι άλλο ( αν ήσουν αθλητής, αν ήσουν πριγκίπισσα, αν ήσουν πουλί τι θα έκανες σήμερα ;). Με τον τρόπο αυτό ενισχύουμε την φαντασία του παιδιού ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε την περιγραφική του ικανότητα. Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να γίνει και μέσα στο αυτοκίνητο. 

3) Ψώνια στο σούπερ μάρκετ ( περιγραφή - κατανόηση - προσοχή - κατηγοριοποίηση -  μνήμη - σειροθέτηση - εκτέλεση εντολών - ενίσχυση λεξιλογίου  ) Όταν πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ για ψώνια ζητάμε από το παιδί να γίνει βοηθός μας. Το ρωτάμε σε ποια κατηγορία ανήκει π.χ. η μπανάνα. Τι χρώμα έχει. Με τι μοιάζει. Τι θα κάνουμε για να πάμε, με ποια σειρά. Τι θα πρέπει να πάρουμε αν θέλουμε να κάνουμε μια σαλάτα και τι για μια φρουτοσαλάτα. Αν πήραμε κάτι που θέλαμε ή αν το ξεχάσαμε. Να βάλει τα πράγματα μαζί μας μέσα στην σακούλα. Να μας πάρει κάποιο προϊόν απο το ράφι. 

4) Οι αισθήσεις μας ( διαχωρισμός εννοιών - κατανόηση - περιγραφή - ενίσχυση προσοχής - αναλογίες ). Αξιοποιούμε τα γεύματα για να μάθει το παιδί να διαχωρίζει τις γεύσεις. Για παράδειγμα το σημερινό φαγητό είναι αλμυρό ή γλυκό; Κλείσε τα μάτια και πες μου τι μυρίζεις στο πιάτο σου ; Τι είναι το φρούτο που ψάχνεις ; Είναι σκληρό ή μαλακό; Είναι μεγάλο ή μικρό ; Τι σου θυμίζει το φαγητό στην γεύση ; Τι χρώμα έχει αυτό το φαγητό ; Τι χτυπάω τώρα το κουτάλι στο πιάτο ή το καπάκι στην κατσαρόλα; 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου