menu

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Γονείς- Θεραπευτής : κανόνες για μια καλή συνεργασία

Οι γονείς ενός παιδιού αποτελούν ένα απο τα κυριότερα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας στην διαδικασία θεραπείας. Η σχέση τους με τον λογοθεραπευτή είναι βασικότατο στοιχείο για την επιτυχή έκβαση οποιουδήποτε προγράμματος.

Σωματογνωσία : διαδραστικό υλικό







Στον παρακάτω σύνδεσμο ακολουθεί ένα δείγμα απο ασκήσεις σωματογνωσίας που μπορούν να δουλευτούν είτε κατά την διάρκεια των συνεδριών λογοθεραπείας είτε σαν επιπρόσθετο υλικό εκπαίδευσης στο σπίτι. Για να δείτε τις ασκήσεις ακολουθήστε τον σύνδεσμο : https://docs.google.com/file/d/0B7UOFjZjmwfEY0otQ3Y2VUFZYmc/edit?usp=sharing

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Δείγμα υλικού για την αξιολόγηση των προ-γλωσσικών δεξιοτήτων

Για να δείτε το δείγμα υλικού για την αξιολόγηση προ-γλωσσικών δεξιοτήτων πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο : https://docs.google.com/file/d/0B7UOFjZjmwfENktETk9PRnlvYUU/edit?usp=sharing

Χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σύνδρομο Asperger

Ένα άτομο με σύνδρομο Asperger, φυσικά και δεν είναι απαραίτητο να έχει όλα τα παρακάτω χαρακτηριστικά. Ο κάθε θεραπευτής ξεχνάει το όρο ''θεραπεία'' στις περιπτώσεις των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών, και προσαρμόζει ένα ειδικό πρόγραμμα ''εκπαίδευσης'' για τα συγκεκριμένα άτομα. Ας μην ξεχνάμε ότι στα άτομα με ΔΑΔ, λειτουργούν περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου από ένα ''νευροτυπικό'' άτομο. Άρα δεν έχουμε να κάνουμε με αναπηρία όπως σε άλλες διαταραχές, αλλά με διαφορετικό τρόπο σκέψης και δράσης.

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες : οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς

 Όλοι μας κάποια στιγμή στην ζωή μας έχουμε υπάρξει μαθητές. Το θέμα που ακολουθεί έχει άμεση σχέση με αυτόν τον ρόλο μας, μιας και θα αναφερθούμε στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Σίγουρα μέσα σε ένα σχολικό τμήμα δεν υπάρχουν μαθητές της ίδιας ''δυναμικής''.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Ασκήσεις γραμματικής

Για να κατεβάσετε ή να δείτε ένα δείγμα απο ασκήσεις γραμματικής, δομημένες στο powerpoint ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο : 

Μεταφρασμένη έρευνα για την άρθρωση στο σύνδρομο Prader-Willi


Η άρθρωση στο σύνδρομο Prader-Willi
Έρευνα των Truus Defloor, John Borsel και Leopold Curfs
(Department of Audiology, Speech and Language Pathology, Ghent University Hospital, De Dintelaan 185, 9000 Ghent, Belgium
Clinical Genetics, Maastricht, The Netherland) 
μετάφραση, Βασιλειάδης Παναγιώτης 
Περίληψη
Αυτή η μελέτη ερεύνησε την άρθρωση σε 13 άτομα με σύνδρομο Pw, χρονολογικής ηλικίας από 5,6 μέχρι 14,10 ετών και με συνολικό IQ μεταξύ 38-83. Για να αποσπαστεί δείγμα λόγου χρησιμοποιήθηκε κατονομασία εικόνων. Οι εικόνες αυτές επιλέχθηκαν έτσι ώστε όταν ονοματίζονται σωστά να δίνουν δείγμα που περιέχει περιπτώσεις από όλους τους ολλανδικούς ήχους της ομιλίας και συστάδες σε όλες τις επιτρεπόμενες συλλαβικές θέσεις.

Γνωρίζοντας το σύνδρομο Prader-Willi


O Αλέξανδρος είναι ένα παιδί 7 χρονών και γεννήθηκε δύο εβδομάδες αργότερα από την αναμενόμενη ημερομηνία γέννησης. Στην αρχή της ζωής του ήταν ένα υποτονικό βρέφος με δυσκολίες στο αντανακλαστικό του ρουφήγματος. Τα προβλήματα στην θρέψη οδήγησαν τον παιδίατρο του να αποφασίσει να τον κρατήσει στην θερμοκοιτίδα προκειμένου να πάρει βάρος και να αρχίσει να αναπτύσσεται κανονικά.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Δημιουργία υλικού

Ψάχνοντας κανείς στο ιντερνέτ μπορεί να βρει απίστευτο υλικό. Ενα blog που έχω ξεχωρίσει για το υπέροχο υλικό που έχει είναι το dreamskindergarten. Πρόκειται ίσως για το πιο οργανωμένο blog, που το υλικό που παρέχει μπορεί να αξιοποιηθεί απο εκπαιδευτικούς μέχρι και λογοθεραπευτές.

Ασκήσεις στο υπολογιστή για την βλεμματική επαφή

Μια πολύ εύκολη λύση για ασκήσεις βλεμματικής επαφής, είναι η δημιουργία διαδραστικών ασκήσεων στο power point. To πρόγραμμα αυτό είναι αρκετά εύχρηστο και δίνει πολλές δυνατότητες στον δημιουργό αλλά και στο άτομο που θα δουλέψει πάνω στις ασκήσεις.

Αρχίζοντας το blog

"Καλησπέρα σας, αυτή είναι η πρώτη ανάρτηση στο blog μου που δημιουργήθηκε με σκοπό να μοιραστώ μαζί σας ιδέες και γνώσεις για την επιστήμη της λογοθεραπείας.