menu

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Ασκήσεις ακουστικής διάκρισης

Η ακουστική διάκριση είναι ένας τομέας που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο την ανάπτυξη του λόγου και που οι λογοθεραπευτές πρέπει να εξετάζουν με ακρίβεια. Μερικές πολλοί απλές ασκήσεις για να εξετάσουμε την ακουστική διάκριση είναι οι παρακάτω :



1) Βάζουμε στο ''τραπέζι εργασίας'' δύο χαρτιά πάνω στα οποία έχουμε 2 διαφορετικά γράμματα. (π.χ στο ένα Β, στο άλλο Δ). Δίνουμε 3D αντικείμενα στο παιδί και αφού τα παράγουμε εμείς του ζητάμε να τα τοποθετήσει πάνω στο γράμμα που ξεκινάει η κάθε λέξη. ( Για παράδειγμα, Βάρκα, με ποιο γράμμα ξεκινάει η βάρκα? Βάλε μου την βάρκα πάνω στο γράμμα που άκουσες στην αρχή) Η ίδια άσκηση μπορεί να γίνει και χωρίς αντικείμενα απλά το παιδί να μας δείχνει το γράμμα που άκουσε πρώτο.

2) Παράγουμε λέξεις ή φωνήματα και ζητάμε απο το παιδί να μας πει τι άκουσε. Προσέχουμε να καλύψουμε το στόμα μας με μια κόλλα χαρτί ή απλά να μην μας κοιτάει στο πρόσωπο το παιδί για να μην μας μιμείται.

3) Δίνουμε εικόνες με ζευγάρια λέξεων, αφού γίνει παραγωγή ζητάμε απο το παιδί να μας πει σε ποια λέξη άκουσε το φώνημα στόχο. ( Π.χ. Βάρκα-Δάσος, ποία λέξη ξεκινάει με /b/ ) ? 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου