menu

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

''Οικογενειακό περιβάλλον'' ο πυρήνας της ομαλής ανάπτυξης

Το οικογενειακό περιβάλλον αποτελεί το πυρήνα για την φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών. Οι γονείς είναι τα πρώτα άτομα με τα οποία ένα παιδί αρχίζει στο ταξίδι του στην κοινωνική αλληλεπίδραση, και πρέπει να είναι αυτοί που θα παρέχουν τα ερεθίσματα για την επικοινωνία. Πραγματικά αίσθηση προκαλεί έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό scientific american mind η οποία φανερώνει όλα τα παραπάνω. Σε περίπτωση που τα μέλη της οικογένειας δεν διαθέτουν ποιοτικό χρόνο με το παιδί τους, μεγεθύνονται και οι πιθανότητες να εμφανιστούν προβλήματα στην πορεία ανάπτυξης του παιδιού, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες, καθηστέρήση λόγου-ομιλίας κ.τ.λ.


Στην σύγχρονη κοινωνία όμως, οι υποχρεώσεις τον γονέων είναι υπεράριθμες και πολλές φορές θεωρούν πως ανταμοιβή για την πολύωρη απουσία τους είναι τα υλικά αγαθά. Παρακάτω δίνονται μερικές ιδέες για δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμόσουν οι γονείς με τα παιδιά τους.

1) Δημιουργία ενός προγράμματος μαζί με το παιδί, στο πρόγραμμα αυτό θα αναγράφονται οι μέρες τις εβδομάδας και οι δραστηριότητες που έχουν οριστεί. Π.χ. Κάποια μέρα (Σάββατο) ο γονέας πρέπει να ορίσει μια σταθερή ώρα στην οποία θα ασχοληθεί μαζί με το παιδί με δραστηριότητες που το ενδιαφέρουν (ζωγραφική, παιχνίδι, βόλτα ).

2) Θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση λέξεων που δεν παράγονταν καλά απο το παιδί σε μικρότερη ηλικία. Κάθε φορά που το παιδί θα παράγει μία λέξη λάθος ο γονέας πρέπει να παράγει την λέξη μετά απο αυτό σωστά, χωρίς όμως να επιμένει. (όταν ένα παιδί λέει '' ποτηλι'' αντί ''ποτήρι θα πρέπει κάποιος να του δίνει αυτό που ζητάει και να του λέει ''να το ποτήρι'', αν επιμένει στα λάθος πρότυπα τότε αυτό μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις)

3) Φροντίστε το παιδί σας να έχει επαφή με άλλους συνομηλίκους του. Έτσι θα αρχίσει  και η αλληλεπίδραση με περισσότερα άτομα, βελτιώνοντας την κοινωνικότητα του.

4) Αποφυγή ακραίων αντιδράσεων για λανθασμένες παραγωγές λέξεων. Δώστε με ηρεμία το σωστό πρότυπο στο παιδί και μην αποζητάτε την τελειότητα στην ομιλία του μέσα σε μία μέρα. Μερικά φωνήματα έχουν ως ηλικίας κατάκτησης μεγαλύτερη ηλικία. Με σταδιακή προσπάθεια το παιδί θα είναι ικανό να παράγει όλα τα φωνήματα σωστά.

5) Να γίνεται παύση συνηθειών της μικρότερης ηλικίας. Το καροτσάκι, η πιπίλα, το μπιμπερό μπορεί να πετυχαίνουν την ηρεμία του παιδιού έχουν όμως και ηλικιακό όριο για την χρήση τους.

6) Διαβάστε παραμύθια με τα παιδιά. Αν το παιδί έχει αναπτύξει την ομιλία δείξτε την εικόνα και αφήστε το να σας διηγηθεί τι φαντάζεται ότι συμβαίνει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου